最初的梦想

2013年5月,法律系二年级也即将画上句点。

今天无意间在Youtube点击到'下一站,幸福'
我突然想起,令我印象非常深刻的一段剧情。
剧中任光晞为梁慕橙在真相调查庭辩护的一幕。
虽然当中要表达的更多是爱情,是人性的丑恶
而且也是纯粹的在法庭上辩论被告是否有罪,缺乏真正的法律成分和程序
但它让我想起了我的初衷,我想要读法律系的理由,我的梦。

其实当中五毕业时,对前路还非常地混淆,只知道自己科学很不错,不应该浪费。
突然说想读法律系,让身边的人都感到错愕,摸不着头脑。
说真的,我也忘了是什么原因。
就只是把所有有可能的都列出来,然后突然间对法律系感兴趣

到后来,千辛万苦地‘挤’进了法律系
两年了,按心自问,我真的有非常努力地在实现我的梦吗?

每个人心中都有一个大大的梦想
每当你幻想它实现的那一刹那时,你会忍不住打从心里笑出来。
人因梦想而伟大,人因去实践梦想而更伟大。
可悲的是,再大的梦,往往都被在途中遇上的挫折,失败,耻辱而越变越小,甚至最后与梦想分手。

我要实现我最大的梦想
站在法庭上,正正有词,勇敢,真诚地为受害人辩护
争取真相,争取正义。


                              


505, 只须成功,不许失败,祈祷,一个更好的马来西亚。

Comments

  1. 是不是今年当上LCP所以就没有再写下去了呢?你的梦~ 还505的,虽然505已经成为历史~ 那你现在是选择了当solicitor还是advocate?我很期待再看到你把博客写下去,明年final year退休了,希望你不要忘记你的文字小天地。我今天真的好高兴,因为你的华语名找到了这里!品焕,其实你带给你身边的人的影响远大于你能想象的,所以千万不要低估自己!“Leaders are not mean by position, leaders make impact! Once you have made impact, then you're consider leader.” 记得自己说过这句话吗?


    或许等到那一天你读到这篇comment的时候,已经是几年后的事了,听过吧:“有些人死了,但是他还活着,有些人活着,但是他已经死了。” 但是你在我的记忆里一直都活着,影响着。

    ReplyDelete
  2. Hi Zee Yin 我终于回来这里,才发现到你的留言! 不用等几年后,两个月罢了 :P
    Thank you so much for your words, I never know I have made huge impact. In fact we all just need to strive the very best of ourselves, impact will naturally happen, we just need to have faith, and wait patiently. :)

    Yes I am going into Final Year very soon, but still will stay in my beloved AIESEC :P
    I hope to become an advocate (litigant) la, standing in court fighting for just and fairness is my dream and one of the most important thing in my bucket list.

    And hopefully I could have written more entries in this blog la. I stopped not only because of not having time, but also thinking that I should have went out and get more experience, as well as improvement of language so that I can write better and more insightful texts rather than just rambling about my life LOL. Hopefully I will do more this year la.

    And by the way what's your Chinese name har? :D

    ReplyDelete
  3. 哦,我没想到你还会记得你这个看起来荒废了一段日子的blog, 你干嘛突然说说了华语就跑去说英语啊?其实我比较喜欢跟你说华语,比较亲切,哎呀我没有机会听你说华语啊,~既然你换回英文,那我就换回吧 =D


    You're welcome la, I also naturally don't know why that time will try to search your chinese name in google then I found this blog, probably that time alittle bit missed you. I've seen some of your old posts and found out actually you're very cute and also very active in the past, since u step in matriculation, u're always that energetic and busy to events and many things.

    Regard to your dream, errmm...hopefully I can have the chance to see you in the court in future, of course not because I got anything need your help, haha..I mean witness it as an audience. Have u ever think of want to join GAP? I mean AIESEC punya GAP..can gain some helpful life experience from that. Or maybe you're planning to go?

    One thing I realized from your blog, YOU'RE CHINESE SCHOOL STUDENT~ but when I first met u in LLDS, your presentation in English has been very stable and fluent. Good job! I'm from chinese background too, my English so so only, still improving it.

    My chinese name~ u will know it if u scroll back ur facebook inbox. I've told u before. =)


    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

End of The Life with Phones :(

UKM-Law Interview

Regards to Datuk :)